luni, 16 februarie 2009

ziua patruzeci si doi

...de iarna...

Cand eram eu copila tin minte ca erau ierni din alea adevarate...adica stiai ca vine decembrie, se da vacanta si sigur muscai cateva spalaturi in ultima saptamana de scoala...Si apoi era iesitul la sanius si mersul la munte...dar mai ales de mersul la munte iarna mi-e tare dor ...
Cand eram eu copila tin minte ca ai mei aveau cate 2 saptamani de concediu...2 vara si 2 iarna...sau ma rog...cam asa ceva...
Si tin minte atat de bine ca dupa Craciun mergeam la munte...Si e interesant cum unele chestii iti raman infipte in creier...

Mi-aduc aminte cum dimineata ma trezeam cu miros de brad si paine prajita si ceai ...ma imbracam in viteza si apucam o felie de paine pe care inca untul nu apucase sa se topeasca de tot, imi trageam bocancii repede-n picioare intre doua muscaturi si o gura de ceai si zbugheam afara...SI momentul ala...cand ramai in prag si respiri pentru prima data aerul ala rece- de dup-o noapte cu ninsoare...momentul ala e unic...Inchizi ochii si simti parfumul ala rece si proaspat si alb pana in adancul plamanilor si stii ca e un dar...pe care nu-l vei putea lua niciodata acasa....

Si dupa o groaza de vreme l-am regasit...intr-un week-end de februarie dupa 2 nopti si 2 zile de ninsoare cand am iesit in prag am simtit din nou acelasi parfum rece, alb si proaspat de care mi-era atat de dor.




5 comentarii:

Irina spunea...

Ce frumos!!!
Imi amintesc si eu "aerul"...destul de vag...dar mi-l amintesc

Danad spunea...

Da...ma gandesc insa cu tristete ca poate copiii nostri nu vor apuca prea des sa se bucure de ierni adevarate.
Merci Irina de vizita!

Irina spunea...

Poza 2 imi place mult!

Irina spunea...

Apropos de zăpadă... Am o prietenă care locuieşte în Londra şi e colegă de apartament cu o tipă din Australia.

Săptămânile trecute, când a nins la Londra tare de tot, australianca zicea că e a doua oară în viaţa ei când vede zăpadă :) Mi s-a părut tare ciudat... :)

Danad spunea...

:)
Da...e ciudat ca unii oameni nu prea stiu ce e zapada...dar nici noi nu stim cum arata padurile tropicale si nici tornadele- de tornade ma bucur ca nu stim...desi la cum se schimba clima nu m-ar mira sa apara si la noi. Stiu ca in sudul Frantei a fost anul asta un fel de tornada f. nasol...s-a soldat si cu morti!